Commercial Nike school
Dit is een imago-spot voor Nike die laat zien dat winnen niet comfortabel is.
We bevinden ons in de ochtend na de marathon. Op straat zien we gewone mensen zich moeizaam een weg banen naar hun werk al strompelend, stram, met elke stap voelbaar pijnlijk.
Elke beweging doet pijn, maar die pijn vertelt een verhaal: het is het bewijs van inzet, van toewijding.
Het geheel wordt gezien door de ogen van een koffieverkoper. Terwijl hij de voorbijgangers observeert, beseft hij pas wat er aan de hand is wanneer de radio-omroeper het nummer opdraagt aan “iedereen die gisteren de marathon heeft gelopen.”
Plots valt alles op zijn plaats: de ongemakkelijke ochtend blijkt het naspel van overwinning.
Nike erkent dat sport niet altijd glamoureus is.
Het is afzien, doorzetten, grenzen verleggen.
Maar juist daar, in dat ongemak, schuilt de ware kracht van passie en sport.
Winning isn’t comfortable.
10 Oproepen
5 dagen geleden